lördag 19 juli 2014

Come back


Hej alla läsare!
Ibland står både tiden och pennan still. "Time out" heter det på politikerspråk. Hur som helst, jag är varken politiker eller diggare av sådana. Sabbatsår kan man kalla det kanske.
Nu känner jag mig redo att språka lite om ditten och datten.
Sommaren steker fläsk och faktorn bör ligga runt 30. Feta(på skinnet) bruna och granna är soldiggarna. Ingen yngre behöver riskera hudcancer, till skillnad från den äldre generationen som inte visste att solen var farlig. Tänk så mycket mer våra ungdomar vet idag. Och ändå får de inte jobb!!!
Visst är det synd om dem. Hur det har kunnat bli så här??? Inte så konstigt egentligen. Maskinerna gör jobbet. Brukar skylla på alla ingenjörer (Har tre stycken runt benen, dom två iaf när dom var små.)
Tänk Er själv, förr lastades och bars och kånkades för hand och ryggar slet sönder och händer blev valkiga. Nu kommer en skopa och vips är det gjort.
Det är väl bra att folk slipper slita som djur, men det är så underligt att problemen flyger upp i hjärnsubstansen och folk blir olyckliga och deppiga och behöver gå i terapi.
Har alltid varit lite nyfiken på det där att gå till en sådan. Fast dom bara ställer banala frågor (har hört på TV) som man ska ge svar på. Så ältar dom kanske barndomen och äkta hälften och vänder ut och in på en, precis som jag gör med nattlinnet på morronen. För det där att ta avigan utåt bådar en dålig dag, och ännu värre en dålig natt.
Nu menade jag inte något ekivogt utan en sömnlös natt. Den ger utrymme för så mycket tankar. Och ju mer man tänker dessto vaknare blir man och stänger av väckaren minuten innan den skulle ringt. Sedan går man på öronen hela dagen och är inte alls trevlig.

En väninna till mej gav ett tips om att ta ett glas rödvin på sängkanten och man är inte sämre än man kan pröva, så där satt jag med kristallen och porlet och hade inte alls några betänkligheter. Och inte smög jag med det, som man har hört att somliga gör. Nej jag klunkade på medicinen och sen sov jag som en stock och hade underbara drömmar. Hjärtläkaren i stan ordinerade hela auditoriet ett glas. Men bara ETT. Inga problem! Har man en sömnlös natt och en aktiv dag bakom sig, så somnar man redan efter första klunken.
Fast sen började jag räkna på hur mycket sånt nöje blir på ett år. Hör och häpna! Det skulle bli ca sjuttio liter eller tjugofyra boxar. Tror jag tar kamomillte istället. Fast gott var det, och sov gott gjorde jag. Nåja, nu är det absolut ingenting jag propagerar för, så håll Er till vanligt te eller nåt annat gott Ni har till hands Hihi.
Ha det bra och var snälla mot Er själv och Er omgivning.
Vi hörAlva

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar