onsdag 1 februari 2012

Brådis


Hej Kära Ni!

Nu var det några dagar sedan och utanför fönstret mitt dalar enstaka snöflingor.
Småfrosten nyper i kinden och ligger och lurar. Snart har vi kanske yrsnö och trafikkaos och meterhöga driver och jämmer och usch vilket väder!!
Men allra längst bort vid horisonten där vill jag se våren bliga fram. Ni vet den där sköna solstrålen, då man lutar sig mot stugväggen och låter solen kyssa kinden och man bara lapar. Nåja. Sakta i backarna.

Städade i alla fall sovrummet nu i f.m. och det känns underbart när det är gjort.

Släktforskning är ett kapitel för sig. Mostrar och fastrar tumlar om bland mina anteckningsark och därför skaffar jag ett program för detsamma, så dom kan hållas på plats. Ingenting man lär sig på en kafferast precis.

 Kanske Ni undrar var mina dikter blir av. Lyssnade Ni på 92,8 i f.m. hade Ni kunnat höra några av dem, eftersom jag blev uppringd av lokalradion mitt städningen och det var inget annat att gör än börja deklamera. 

LÅT OSS NJUTA AV EN BLOMSTERBILD TILL DE RIKTIGA VÅRBLOMMORNA TITTAR UPP
hA DET GOTT

ALVA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar