tisdag 14 februari 2012

KRAM




Hej alla Mina läsare!


ALLA HJÄRTANS DAG!


Tänk att vi ska behöva en särskild dag, för vårt hjärta!? En dag när andra talar om för oss att Idag ska Ni va snälla, tala om för er käresta att Ni älskar henne över allt förstånd och ge blommor osv. 
Det borde vara en självklarhet. Men tyvärr är det inte så. Allra mest tycker jag synd om barn, som inte har ett varmt hjärta att kunna luta sig mot. Dom har inget val. Helt hänvisade till vuxna. 
Jag vill inte tänka på all kommers som finns runt om den här dagen. När det, för de flesta, är än mer värdefullt med en omtanke, en liten kram eller bara en blick i samförstånd. Ni vet det där: "Ett ord betyder så mycket"
 Ja, det här blev mycket hjärteprat och i går lovade jag en av mina kärleksdikter som passar extra bra idag. Njut och ta den till Er.





Kärlekens lag


Jag fångar Din blick
Du ger mig Din hand
Din värme delas med min.

Vi ska vandra tillsammans
i jord och sand
Där jag alltid ska vara Din.

Där ska framtiden gro
där ska två bliva ett
och ett bliva fler en dag.

För vi delar vår tro
Att göra det lätt
för varandra
i kärlekens lag.

Skriven av Alva Johnsson

2 kommentarer:

  1. Fint skrivit, trevlig blogg med fina bilder. Ville bara hälsa på.

    Kram från Tini Tut

    SvaraRadera
    Svar
    1. O, vad glad jag blev att Du läste och kommenterade.
      Hoppas Du har lust att göra om bravaden.
      Förr skrev jag ofta poesikram,men här får det bli skrivarkram!
      Alva

      Radera