torsdag 2 februari 2012

Qigong....poesi

I dag var det alldeles för kallt för en cykeltur. Nej, jag var tvungen att ta bilen i dag, när jag skulle på qigongen på Söderslättshallen. Faktiskt riktigt skönt.. Man tänjer och sträcker och böjer och masserar med fina mjuka rörelser. Tända ljus och skymning får oss i en behaglig stämning. Och efter meditationen till  dov, ljuv musik, är man förpassad till sköna rymder.

Nog om den saligheten.

Sent i eftermiddag, då middagen var lagad och inmundigad var det dags att bege sig till poesiafton på biblioteket. Ca tio glada poeter pratade planering inför våren, läste dikter och utbytte tankar om författare.
Sällskapet har för avsikt att anordna flera poesiträffar för allmänheten under vårsäsongen. Hade själv med Antologin, som tillägnats Tranströmer(där jag fick en dikt införd) och läste från den.

Kanske blir det en avrundning på dagen med lite TV, även om jag mycket väl kan förströ mig med andra aktiviteter.

I morgon är det redan fredag och då väntar nya spännande äventyr.

Förhoppningsvis!?

Ha det bra och var snälla mot Er själv och varandra.

Alva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar