måndag 13 februari 2012

Som en sagovärld


God Morgon Kära läsare!

I dag vaknade jag och trodde jag bodde i ett sagoslott. Naturen utanför mitt fönster är gnistrande vit.
Björkarna pudrade och några skator leker i grenarna.  Nu ser man ju inte skator som så särdeles lekfulla, men de är ståtliga fåglar fast dom går lite över gränsen när det gäller rofferi.

Tyvärr är det inte lika fridfull på alla ställen här i världen och oroligheterna i Grekland känns inte bra.
Föräldrar som måste lämna bort sina barn, för att de inte har råd att köpa mat till dem. Hu! I detta vackra land med alla dess historiska skatter och sköna öar där välbärgade turister gassar sig. 

 Beskedet i går, att en stor sångerska hittats dö, hindrade inte Grammy-festligheterna att "go on". 
Men alla människor lämnar något spår efter sig. Man behöver inte vara världskändis för att sätta avtryck.

I e.m. är vi några stycken som ska förbereda ett poesiframträdande i början på juni.
Har lyckats få hyra den vackra Ebbehallen där poesi och musik är som lisa för själen.
Kanske kommer jag där att framföra den dikt, som jag fick med i "181 Dikter till Tranströmer". 
Hyllningsantologin till vår nobelpristagare.

Det här med blogg är verkligen intressant. Ser att mina ord flyger långt utanför Sveriges gränser. Kanske finns det svenskar som sitter långt bort i Ryssland (faktiskt 2 läsare) och följer mina bravader här på bloggen. Berättade om min blogg på Facebook och vips fick jag många läsare. Vilken genomslagskraft!

Önskar Er en fin dag!
Alva

PS I moron plockar jag fram en kärleksdikt,
kan väl vara trevligt så här i början på veckan DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar