lördag 4 februari 2012

Vinterkyla

Solen har strålat från en underbar himmel. Kvicksilvret gömmer sig i källaren och jag huttrar.
Men tack och lov har vi ingen snö och storm. Efter en innehållsrik vecka har vi tagit det "take it easy" och njutit av trevligt sällskap, god mat o dryck i glada vänners lag. Tittade på Skavlan naturligtvis och Spåret
i går. Som hundratusetals trogna TV-bligare i Sverige. Härliga tjejer som säkert har en lysande framtid.
Skönt att se ungdomar som vågar va sig själv och inte låter sig stöpas i alla tänkbara modeformar.
Och så vinnarna på spåret i går. Tycker de är så mysiga tillsammans, så bara det skulle göra att de kammade hem hela potten. Tror de gör det också. Fast..... Jaja vi får se.
Däremot orkar jag inte med melodifestivalen. För gammal! Ja, kalla mej vad Ni vill, men mina öron låter sig hellre smekas av annan musik. Det va väl fint sagt?

Måste berätta att vi har glupska skator i trädgården. Krafsar ned fettbullar som avsetts för småfåglarna och i dag kom stora svarta korpar. Hu! Jag är lite vidskeplig, när det gäller svarta fåglar nära bostaden. Lär sia om döden.
I morgon ska jag sköta mina plikter. Betala lite räkningar, posta brev ( jo det händer någon enstaka gång) och plocka bland papper. Tråkigt men ett måste.
Så då låter jag nog min penna (eller tangenfingrarna) vila. Ni vet vad man fick lära förr i tiden:
Vila på sjunde dagen. Fast nu är det nya tider och nya tankar. Och bra är väl det.
Nog om allt detta!

Ha en fin avslutning på den här veckan och en fin start på nästa!!!

En åkarbrasa till er alla i kylan.

Alva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar