lördag 11 februari 2012

LITE AV VARJE

Hej mina läsare!

Veckan går över i helg och

fredagskvällen bjöd på underhållning av olika slag. "På" spåret tog oss med till visdomsstaden Cambridge, och det var riktigt fina bilder man fick sig till livs därifrån.  Genua var ett annat mål, men det som fick mej att lyssna extra mycket var Uddevalla. Själv trodde jag det var Halden. Inte visste jag att stan hade varit både dansk och norsk tidigare och dessutom bytat namn hela sju ggr. Och mitt i centrum tronar en dubbelstaty av Karl XGustav och Erik Dahlberg. Som sagt så knep Strömstedts poängen och vann en rättvis seger.

Så blev det fem minuters andhämtning innan Skavlan drog igång och som vanligt hade han bjudit in intressanta personligheter. Som ensam kvinna i gänget kom Mona Sahlin i röda skor. ( Alltid partitrogen hihi) Det var en något dämpad Mona som lät oss ana en viss besvikelse att inte Juholt ringt ner hennes telefon i jakt på goda råd. Men man får hedra henne att hon avslöjade riktigt mänskliga egenskaper. Riktig hederlig skadeglädje.

 Nåja, när relationsexpert NN försökte lära oss svenskar hur samspelet mellan könen BÖR fungera, så hettade det till riktigt ordentligt. Skavlan själv såg en aning skrajsen ut och ingen visste riktigt hur det hela skulle sluta. Men som alltid avrundades kvällen i humorns tecken. Skulle inte tro att NN plockade poäng från alltför många kvinnor.
Ja, efter två timmars TV-tittande var jag mer än nöjd och efter några timmar framför datorn kallade sängen till god sömn, förhoppningsvis.

Helgen ligger ograverad framför oss
och det är bara att njuta.

Ha det gott!!

Alva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar