onsdag 15 februari 2012

VÅR ???

Hej och God Morgon!

I dag ligger träd och buskar i hårdträning.  Viftar runt med armar och ben, förlåt grenar och kvistar.
Vågar man hoppas på att det är våren som är på gång´? Vi är ju trots allt bara inne i mitten på februari.
Kanske vräker det ner än mer pudersocker framöver. Med snöröjning och dikeskörningar och lårbensbrottsolyckor (oj, det blev ett lika långt ord som konvalecenten, efter en sådan bedrift).


Nej, Nu vill JAG ha vår. Bytte minsann min bild på Facebook i går till en riktigt skön sommarglädje.
Läste lite vårdikter och börjar så smått kolla vårgarderoben. Den där boxen med dom härliga sommarshortsen. Dom som jag, får dom hänga med ett år till..
Ja, det där med att hänga med: Livet är skört och det bör man handskas varligt med.

I dag är agendan nästan överbokad. Fast ska man nu aktivera sig är det lika bra att ta allt samma dag.
Först blir det läxträning på en skola här i stan. Härliga ungar som vill! Och det är fint.
Sen väntar min läromästare. Han som gjort det möjligt för mej att sitta här och blogga. Ska slipa till mina
färdigheter så jag kan bjuda Er en än trevligare sida.
Sist men inte minst ska jag hyfsa till gamla mostrar och fastrar på släktforskningen.
Och efter det, skulle jag tro att jag liknar modell Wettex.
Men efter en god natts sömn är jag förhoppningsvis tillbaka vid tangenterna igen i morron.

Vi hörs!

Alva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar