fredag 17 februari 2012

God Morgon Fredag och alla Ni andra också!

I dag är vädret som en måndag. Grått, trist och skit. Den där våren som kikade fram häromdag, den var lika trovärdig som en lyckobrevsförsäljare på sommarmarknad.

Föresten brukar jag inte gå på marknader längre. Tingeltangel och bjävs får gärna ligga kvar.

Men inte glömmer man hur lycklig man var när man, som barn, blev placerad på pakethållaren och fick åka på marknad. Höll mor hårt i handen. Lyckobrev.. 25 öre. Herregud, vad glad man var och innehöll det dessutom en liten fin ring av femtio karats guld och gnistrande diamanter eller var det kanske en rubin, så blev man stilig som en prinsessa.
Ja inte skulle det till så mycket förr i tiden. Det var så enkelt på nåt vis. I dag blir man trött bara man hör allt tjafs. Tycker det är rätt vilsamt att inte behöva hänga med så förskräckligt.

Men i dag ska vi ha gäster. Ja förresten i morgon också och det brukar vi inte ha. Två dagar i rad!
Många år sedan man la av med det. ´Men i dag bara måste vi. Vänner som kommer hem från Karibiska vatten, med kypare och linneservetter fortfarande i blicken, ja De Måste man bara träffa så snart som möjligt. Vi är idel öra. Kanske blir det både shejker och prinsar och vanligt folk dom har med sig hem i kameran.
På tal om kamera ska jag försöka vara riktigt flitig med min lilla digitala för det är vansinnigt roligt att kunna plocka fram och infoga eller bifoga. Skicka med, menar jag.

Nu skickar jag i alla fall glada lyckönskningar till Er och hoppas att Ni får en fin fredag!.
Alva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar